“Escrius davant la necessitat de compartir un neguit, un desesper, un descobriment o una injustícia. Escrius des del moment que prens consciència que hi ha un món paral·lel al real, que és la ficció.”

Àngel Burgas

divendres, 29 de juny del 2018

L'Àlex ens recomana... El chico de las estrellas

Com ja us hem fet saber, aquests dies estem desenterrant les recomanacions que ens havien quedat arraconades. 

I aquesta ens ha fet una il·lusió especial, per dos motius. D'una banda, ha esdevingut nostàlgica, ja que el seu autor, l'Àlex J., ha finalitzat aquest curs la seva etapa a l'institut. Ha estat un lector amb criteri, amb qui hem compartit interessants converses literàries. T'enyorarem...

Per altra banda, ens ha descobert una novel·la que ens agradaria incorporar al nostre fons. Encaixa plenament amb el projecte que vam presentar a la Crida de la Fundació Jaume Bofill Biblio(r)evolució, la qual pretenia co-crear nous usos per a la Biblioteca Escolar. El nostre projecte, basat en la Coeducació, pretenia incorporar al propi fons materials amb una mirada més oberta i inclusiva, tot reconeixent la diversitat de formes d'estimar, la diversitat sexual i de gènere i mostrant models on les persones que protaginitzen les històries no perpetuin rols i estereotips de gènere sexistes. 

"¿Tienes el valor de ser tú mismo?

Que El chico de las estrellas no te engañe. No es una historia de amor. Tampoco de misterio y mucho menos de ciencia ficción. Es una autobiografía, es decir, está basada en la historia de su autor, Chrisitan Pueyo. Él ha creado esta obra literaria usando un alter-ego, llamándose El chico de las estrellas y tiene la tendencia a romper la cuarta pared a más no poder (Como estoy haciendo ahora, querido lector). Pero que eso no te asuste, no hay motivos para alterarse, porque esta novela no es más que una conversación que los dos lleváis a cabo: Tú y el chico de las estrellas..

El chico de las estrellas es un alumno de secundaria, que sufre de acoso por tener más amigas que amigos y andar con sus botas plateadas. Pero esto no es por lo peor que ha pasado, en su infancia tuvo que lidiar con la mujer que no respira, fuma y con el señor de grandes bigotes. Él solo era una persona normal que no entendía porqué le llovían insultos ("¡Maricón!") así que empezó su lucha interna para descubrir su sexualidad y luchar contra lo que el mundo había decidido para él. Y no será bonito, puesto que se equivocará varias veces pero eso solo lo convierte en más humano. ¿Quien no se ha equivocado alguna vez en su vida?

Quizás me esté excediendo un poco del tamaño de una recomendación pero me gustaría añadir mi opinión personal sobre esta novela: La verdad es que no me esperaba que me atrapara tan fácilmente. Yo no acostumbro a leer, no lo tengo como un hábito por eso, en parte, me cuesta engancharme a un buen libro y este en particular tengo que destacar que toca temas que en la pubertad suelen tener gran importancia. También este libro contiene frases que se me quedarán grabadas en la memoria (y no, no son fórmulas que os veo venir). Con esta recomendación he descargado el sentimiento de transmitir buenas obras como esta y espero que no se rompa la cadena así que...

Ya sabéis, disfrutad de la lectura y... ¡compartidla!"


I si coneixeu d'altres novel·les acords amb aquesta mirada que volem que esdevingui central a la nostra biblioteca, les podeu incloure als comentaris i recomanar-nos les vostres propostes! 

Us convidem també a traspassar la quarta paret construint una conversa metaliterària sobre les vostres lectures preferides...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per participar!