“Escrius davant la necessitat de compartir un neguit, un desesper, un descobriment o una injustícia. Escrius des del moment que prens consciència que hi ha un món paral·lel al real, que és la ficció.”

Àngel Burgas

dimarts, 30 de juny del 2020

La Berta ens recomana... Divergent

https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/epergam/web/fitxa.jsp?id=15887860
Durant el confinament molts nois i noies us heu animat a compartir recomanacions de les vostres lectures. Ens fa molta il·lusió! Avui s'estrena la Berta C. amb el llibre Divergent de la Verónica Roth.

Es tracta del primer volum de la saga: una trilogia amb una preqüel·la (Quatre). El trobareu a la nostra biblioteca, però su deixem l'enllaç a l'eBiblio per si no us podeu esperar a llegir-la en paper. També el tenim en anglès, per si us hi atreviu. Aquest ja ens l'havíeu recomanat abans.

Potser heu vist la pel·lícula basada en la novel·la que es va estrenar al 2014. Us deixem el tràiler, per si encara no sabeu de què us estem parlant:

 

I aquí teniu les impressions de la Berta:

Autora: Veronica Roth 
Editorial: Molino 
Gènere: Narratiu
Format: Paper

La història es desenvolupa a Chicago i passa en el futur.
Tracta del fet que el món està dividit en cinc grups : veritat abnegació, osadia, cordialitat i erudició. Quan els nois i noies fan setze anys han de pensar si volen segui en el mateix grup on eren i seguir amb la seva vida o canviar de grup i començar una de nova.

Personatges protagonistes:
- tris: És qui narra la història és una noia de setze anys lluitadora valenta i amb molta força de voluntat.
- Quatre: té divuit anys és reservat fort i valent.

Jo no m'identifico amb cap personatge, ja que cap s'assembla a mi i no tenim la mateixa història ni ens passen les mateixes coses.
El llibre al principi es pot fer una mica pesat però a mesura que llegeixes es posa més interessant.

Aspectes positius: el llibre explica molt més que la pel·lícula i es pot gaudir molt més i durant més temps, ja que és bastant llarg.

La veritat és que no tinc cap aspecte negatiu del llibre.

Jo vaig triar aquest llibre perquè la pel·lícula em va encantar i vaig pensar que com no m'agrada molt llegir se'm faria més fàcil de llegir.

Recomano aquest llibre perquè és un món molt diferent del nostre i ho trobo bastant interessant.

Recomano aquest llibre a gent que li agradin llibres com Harry Potter i d'aquest tipus tenen aventura i moltes més coses.

 

I ja sabeu, tot i que cada vegada ja estem més desconfinades, seguiu gaudint la lectura... I compartiu-la! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per participar!